زمان جاری : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 11:55 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 125
نویسنده پیام
powermen آفلاین


ارسال‌ها : 6
عضویت: 1 /4 /1392
شناسه یاهو: sm.elmi


طوفان ذهنی و هوشمند سازی ساختمان
سلامخوب هستین؟من امروز با یکی از مشاورین بازاریابی صحبت میکردمایشون به من گفتن که هوشمند سازی ساختمان خیلی خوبه و می توان با اون به موفقیت های بزرگی رسید.بعد صحبت بازاریابی که شد به من پیشنهاد داد که روش زیر رو اجرا کنم.حالا من این روش رو تو وبلاگ پیاده سازی میکنم و هر کس هر ایده ای داره می تونه بگه بدون اینکه کسی نظری در موردش بده و همچنین می تونه بی ربط ترین ایده ها رو هم بگه. توی ویکی پدیا این روش رو به صورت مختصر توضیح داده از لینک زیر هم می تونید کاملترشو دانلود کنید.http://www.bineshjournal.ir/1.pdfمنتظر نظراتتون هستم.اسم روش طوفان ذهنی هستش و روند صورت زیر است.طوفان فکری یا یورش فکری (به انگلیسی: Brainstorming) یک روش برای برانگیختن خلاقیت در یک گروه‌است که برای تولید تعداد زیادی ایده در مورد یک مسأله به کار می‌رود. چهار قاعدهٔ اساسی که باید در طوفان فکری رعایت شود به شرح زیر است. چهار قاعدهٔ اساسی[ویرایش]رعایت این قواعد، منجر به هم‌افزایی در گروه می‌شود که نهایتاً باعث بروز خلاقیت در اعضای گروه می‌شود. بر این اساس، محدودیتی برای مطرح کردن ایده‌ها وجود نخواهد داشت و طی یک فرآیند طبیعی و بدون دخالت بیرونی، جمع مستمراً به ایده‌های بهتر دست خواهد یافت.تمرکز بر کمیتهرچه تعداد ایده‌هایی که تولید می‌شوند بیش‌تر باشد، احتمال دست یافتن به یک راه‌حل اساسی و اثربخش بیش‌تر است.اجتناب از انتقاداگر در مواجههٔ اولیه با یک ایده، به جای انتقاد از آن، به توسعه و بهبود آن فکر کنیم، یک جو مناسب برای تولید ایده‌های غیرمعمول فراهم می‌شود. و همچنین باعث باز شدن فکر افرادمی شود و استفاده از این متد سبب ایجاد دامنه زیادی از راه حل‌های باورنکردنی می‌شود.استقبال از ایده‌های غیرمعمولممکن است ایده‌های غیرمعمول رویکردهای جدیدی را به مسأله فراهم کنند و منجر به راه‌حل‌های بهتری نسبت به ایده‌های معمول شوند.ترکیب و بهبود ایده‌هامی‌توان با ترکیب دو ایدهٔ خوب، به ایده‌ای بهتر رسید که از هر دو ایدهٔ قبلی کامل‌تر باشد.کاربرد و اهداف طوفان ذهنی[ویرایش]

  1. توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش

  2. اولویت‌بندی مسائل و مشکلات (افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت، انگیزه، فروش و...)

  3. انتخاب بهترین راه حل

  4. افزایش قدرت ابتکار و خلاقیت در نیروی انسانی

  5. افزایش انگیزه در کارکنان

  6. ایجاد کار تیمی و مدیریت مشارکتی

  7. بدست آوردن ایده‌های بزرگ


  8. نحوه انجام طوفان ذهنی[ویرایش]

    1. ثبت موضوع مورد نظر بر روی تخته و توضیح در مورد آن برای افراد توسط تسهیل‌گر (بهتر است این موضوع چند روز زودتر به اطلاع افراد برسد)

    2. یادآوری قواعد و اصول اجرای کار برای شرکت‌کنندگان توسط تسهیل‌کننده

    3. ارائه ایده‌ها و نظرات بصورت گردشی: در هر نوبت فقط یک ایده باید بیان گردد و در صورت عدم وجود ایده‌ای با گفتن واژه «بعدی» نوبت به دیگری واگذار می‌شود.

    4. ثبت کلیه ایده‌ها توسط دبیر جلسه

    5. اتمام مرحله ثبت عقاید در صورت گفتن کلمه «بعدی» توسط تمام افراد

    6. دسته بندی و جمع‌بندی نتایج



چهارشنبه 18 دی 1392 - 00:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
powermen آفلاین



ارسال‌ها : 6
عضویت: 1 /4 /1392
شناسه یاهو: sm.elmi


پاسخ : 1 RE طوفان ذهنی و هوشمند سازی ساختمان
تبلیغات از طریق اس ام اس

چهارشنبه 18 دی 1392 - 18:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :